Dlaczego warto posiadać własny sklep internetowy
Sklep internetowy – serwis internetowy dający możliwość kupowania i sprzedawania produktów przez Internet, jedna z form handlu elektronicznego. Sklep internetowy jest częścią relacji B2C, rzadziej B2B. Forma ta staje się obecnie coraz popularniejsza z uwagi na wygodę i obniżenie kosztów sprzedaży (i często wynikające z tego niższe ceny towarów), a ponadto daje to możliwość szybkiego porównania cen u wielu dostawców. Częścią sklepów internetowych jest strona www na której klienci zapoznają się z ofertą i składają zamówienia (zakupy przez Internet). By więc skorzystać z usług sklepu internetowego potrzebna jest przeglądarka internetowa.
Według najnowszych statystyk aż 55% Polaków, kupując towary lub usługi, wybiera elektroniczne kanały sprzedaży! Dołącz do grona tych osób, którzy swoje towary i usługi sprzedają również w internecie!
Zalety sklepu internetowego
- dostępny 24 godziny na dobę przez 365 dni w roku
- możliwość dotarcia do większej grupy odbiorców
- stała kontrola nad informacją o produktach
- szybkie realizowanie płatności elektronicznych
- dowolna ilość obsługiwanych klientów w tym samym czasie
- redukcja kosztów utrzymania sklepów stacjonarnych
Wybrane funkcjonalności sklepu internetowego
- rejestracja i logowanie klienta do sklepu
- możliwość zakupów bez rejestracji
- tworzenie dowolnej ilości kategorii produktów
- tworzenie dowolnej ilości podkategorii produktów
- bardzo szczegółowa karta produktu, która zawiera dostępność, galerię zdjęć, opis produktu
- tworzenie własnych cech produktów
- koszyk zakupów
- wyszukiwarka produktów
- rozbudowany oraz edytowalny profil użytkownika
- możliwość oceny i komentowania produktu
- status zamówienia
- faktury vat
- faktury proforma
- integracja z usługami google (mapy, statystyki)
- obsługa płatności elektronicznych (płatność kartą kredytową, przelewy internetowe)
- integracja z porównywarkami cen (np. skąpiec, ceneo)